Medlemssystem - enkelt och intuitivt

Fördelar med medlemssystem för fackförbund

Enklare för förtroendevalda

Möjligheter till ökat lokalt stöd med medlemsinformation på ett ställe, tillgängligt oavsett var du är och från enheter som dator, telefon och surfplatta. Förtroendevalda kan jobba mer effektivt och vara bättre förberedda inför sina möten, mötet blir effektivare för alla parter.

Bättre medlemsservice

Med medlemsinformation på ett ställe kan servicecenter direkt svara på frågor eller delegera för vidare hantering, snabba svar ger nöjdare medlemmar.

Pedagogiskt gränssnitt

Enkelt och intuitivt att hantera. Innebär att man inte behöver utbilda användarna i samma omfattning.

Mindre administration

Enhetliga och strukturerade processer för anställda och förtroendevalda.

Bättre koordinering

Enklare att boka och genomföra gemensamma aktiviteter exempelvis utbildningar, events, föreningsträffar, seminarier och årsmöten.

 

Urval och segmentering

Dela in din målgrupp i olika segment för att skicka erbjudanden och information så att varje medlem känner sig speciell och utvald, vilket ökar lojaliteten.

Exempel på funktionalitet

Medlemshantering

Medlemsuppdrag

Fackliga avtal

Värvning

Reskontra och Avisering

Konflikthantering

Ärendehantering

Utbildning, seminarium och event

Förtroendeportal

”Mina Sidor”

Urval och segmentering

Statistik och analys

 

Vi har sedan flera år ett nära samarbete med fackförbund, arbetsgivare- och arbetstagarförbund. Exempel på kunder är Svenskt Näringsliv och dess medlemsorganisationer samt förbund inom LO, TCO och SACO. Denna erfarenhet borgar för stor verksamhetsförståelse, kravfångstarbete, införandemetoder samt processer och funktionalitet som effektiviserar införandet av ett nytt medlemssystem.

Våra verksamhetskonsulter är alla certifierade i Microsoft Dynamics CRM och har lång erfarenhet av fackförbund och hjälper dig att driva ditt medlemshanteringsprojekt.

Innofactors medlemssystem bygger på standardprodukten Microsoft Dynamics CRM vilket gör att ert fackförbund får ett standardsystem, men som är enkelt att anpassa till fackförbundets unika verksamhet. 

  

”En användare berättade att han får dubbelt så mycket gjort och mår mycket bättre sedan han började använda det nya CRM-systemet, det tycker jag är helt fantastiskt. Nu kan vi lägga mer tid på att träffa medlemmarna istället.”

Ronny Olsson, Ombudsman, IF Metall

Kundcase IF Metall 

 

Senaste på bloggen


Är smarta fastigheter fortfarande lite korkade

  • Monday, February 19, 2018 9:14 AM
smarta fastigheter

Enligt en undersökning som Industrifakta gjort för Schneider Electrics räkning (Schneider Electrics IoT-rapport 2017**) är de flesta byggnader (kommersiella lokaler och offentlig sektor i Sverige) upp…

Fortsätt läsa

Håll dig uppdaterad!

Vill du vara säker på att du inte missar något så prenumerera på våra e-nyhetsbrev och inbjudningar till våra aktiviteter. Vi lovar att inte spamma dig med annat. Välkommen som prenumerant!

Har du funderingar så tveka inte att höra av dig!