Modern sjukvård och välfärd

Digitaliseringen ger nya möjligheter för den moderna hälso-och sjukvården att tillhandahålla anpassade tjänster för förebyggande vård och omsorg, förbättra effektiviteten internt och öka de anställdas produktivitet och nöjdhet. 


Slutmålet = nöjdare kunder som håller sig friska längre och att kunna ge högre kvalitet på vården för dem som behöver den.

 

Digital kundupplevelse

Vård och omsorgsbranschen är på väg från att behandla sjukdom till förebyggande sjukvård och skapa välfärdstjänster för sina kunder. Digitala tjänster spelar en stor roll i denna utveckling, både till förmån för patienten och hälso-organisationen. Att flytta resurser från sjukdomsvård till förebyggande aktiviteter ger kunderna möjlighet att leva ett hälsosammare liv och öka deras välbefinnande. 

Du behöver erbjuda dina kunder tjänster som är förebyggande i syfte att minimera behovet av att ses på en vårdcentral eller sjukhus. Det kan till exempel vara:

 - Visuella och lättanvända välfärdstjänster och program som ger kunderna möjlighet att övervaka sin hälsa genom förebyggande åtgärder, motion och kosthållning.

 - Egenvårdsprocesser som gör det möjligt för patienter att få behandling hemifrån eller förbereda för till exempel kirurgi hemifrån istället.


Det här kräver dock att ni som vårdorganisation tänker över hur ni skapar och levererar era tjänster så att ni kan erbjuda dem i digitala kanaler.

 

Effektiv vård- och verksamhet

För att lyckas med det här behöver ni omvandla er verksamhet, optimera processer och användningen av era resurser för att ge bättre vård. Denna omvandling drivs av ökad mängd data och tillgänglighet i molnet, samt nya och effektivare kommunikation- och samarbetsverktyg.

 

Tid som behövs för att komma åt, redigera och dela information är en vanlig smärtpunkt för dagens vårdgivare. Moderna samarbetsverktyg ger tillgång till rätt information och resurser för att samarbeta effektivt och möjligheter att kunna reagera snabbt vid nya kundbehov. Digitala vårdlösningar bidrar till att minska den tid som behövs för att göra rätt diagnos och leverera effektiv vård även på avstånd.

 

Genom att tänka på nya sätt att organisera arbetet och erbjuda bättre tjänster kan ni helt enkelt erbjuda bättre vård. Lösningar som Dynamics 365 CRM och Dynamics 365 for Operations gör att ni kan bygga effektiva, skalbara och säkra lösningar för att kunna arbeta effektivare.

 

Att jobba med analyser inom vården

 

En stor mängd hälsa och driftdata finns tillgängligt det finns både lokalt men även externa system, regionalt eller globalt i molnet. 

Genom avancerad Analys och Machine Learning kan all denna data ge nya insikter för att ge bästa möjliga vård och korta vårdtider. Här finns det mycket att vinna;

 - Snabbare och mer exakt diagnos resulterar i snabbare vårdprocesser och minskad vårdtid

 - Administrering av kundens specifika medicinering för snabbare, effektivare behandling med mindre risk för biverkningar



  Mer på bloggen

 Kundcase Health Village

 

 

Jag hjälper dig gärna med

dina frågor kring Health Care

Karin Falkenström Loo

Karin Falkenström Loo 

Mobil: +46 70 650 94 61

Följ mig gärna på LinkedIn

 

Senaste på bloggen


Health Care Innovation Award

  • Thursday, March 8, 2018 1:27 PM

Innofactor har fått Microsoft's Health Innovation Award för sin lösning Health Village


Innofactor Plc är stolt mottagare av Microsoft Corp’s 2018 Health Innovation Awards på HIMSS årskonferens och ut…


Fortsätt läsa

Vill du veta mer?

Vill du vara säker på att du inte missar något så prenumerera på våra e-nyhetsbrev och inbjudningar till våra aktiviteter. Vi lovar att inte spamma dig med annat. Välkommen som prenumerant!

Har du funderingar så tveka inte att höra av dig!